A játékban minden játékos (Player) 1 karakterével 1 frakciót képviselhet (de másik karakterrel, másik szerveren másik oldalt is pártolhat). Az egyik oldal a Horda (Horde) a másik a Szövetség (Alliance). Az ezeken belüli játékosok és az úgynevezett nem játékos karakterek frakciótól függően társaid, illetve ellenfeleid.
Nem játékos karakterek
A nem játékos karakterek (Non-Player Characters, NPC) azok a szereplők, akiket nem a játékosok irányítanak. Ellentétben a szörnyekkel, ők vagy a Szövetséghez, vagy a Hordához, vagy egy harmadik oldalhoz tartoznak, de lehetnek semlegesek is. Az alábbi típusokba sorolhatók:
Megbízók (Questgivers) – Tőlük lehet felvenni a küldetéseket. Az oktatók, kereskedők vagy az őrök némelyike lehet egyben megbízó is.
Őrök (Guards) – Ők őrzik a városokat és a táborokat. Megtámadásuk automatikusan bekapcsolja a PvP módot. A fővárosokban vagy nagyobb településeken útbaigazítás is kérhető tőlük.
Kereskedők (Vendors) – Náluk lehet eladni, illetve vásárolni bizonyos tárgyakat.
Oktatók (Trainers):
Kaszttanító (Class Trainer) – Tőlük lehet új, kasztra jellemző képességeket tanulni.
Fegyveroktató (Weaponmaster)– Náluk lehet a különféle fegyvertípusok használatát megtanulni.
Foglalkozás (Profession Trainer)– Tőlük lehet foglalkozásokat tanulni, illetve fejleszteni azokat.
Hadvezérek (Battlemasters) – Náluk lehet jelentkezni úgynevezett Csataterekre (Battleground), ahol a két ellentétes frakció játékosai összecsaphatnak egymással.
Árverezők (Auctioners) – Ők vezetik az árveréseket.
Bankárok (Bankers) - Nem használt tárgyainkat vagy akár teljes táskákat is tárolhatunk náluk.
Szörnyek
A szörnyek (Mobs) azok a lények, amelyek semelyik oldalhoz sem tartoznak. A játék jelentős részében ellenük kell harcolni. Lehetnek szelídek (Passive) vagy ellenségesek (Hostile). Minden szörnynek van "szintje", amely azt mutatja meg, melyik tapasztalati szinten érdemes megölni őket. A jóval alacsonyabb szintű szörnyekért nem jár tapasztalati pont. A legerősebb ellenfelek úgynevezett "elit" (Elite) szörnyek. Egy elit szörnyet jóval nehezebb megölni, mint egy vele azonos szintű másik szörnyet. Vannak még a "ritka" (rare) szörnyek, amelyek jóval kevesebbszer fordulnak elő a játékban, mint az általános szörnyek, azonban ezek az átlagosnál értékesebb loottal rendelkeznek. Az Elite és Rare szörnyeket a játékban a portréjukat körülölelő szárnyas arany sárkány (elit) vagy szárny nélküli ezüst sárkány (rare) jelöli. Létezik a rare és elite szörnyek keveréke (ezüst sárkány szárnnyal), melyek erősebbek, és az általuk elhullajtott (drop loot) tárgyak is különlegesebbek.
A szörnyek típusuk szerint lehetnek:
Rágcsálók (Critter)
Vadállatok (Beast))
Emberszerűek (Humanoid)
Élőholtak (Undead)
Elementálok (Elemental)
Óriások (Giant)
Démonok (Demon)
Sárkányok (Dragonskin)
Gépek (Mechanical)
Egyik kategóriába sem sorolható lények
Játékos Karakterek
Mivel a World of Warcraft egy MMORPG, ezért a játékot egyidejűleg igen sok játékos játssza. A játékosok karakterei vagy a Szövetséghez, vagy a Hordához tartoznak. Az ellenséges oldalon álló játékosok között a játékon belüli kommunikáció igen korlátozott.
A játékosok többféle chat-csatornán keresztül kommunikálhatnak egymással. Ezek közül némelyik személyes, csak a másik játékos olvashatja el az üzenetet, némelyik nyilvános, minden játékos számára olvasható. Szerepjátékos birodalmakban elkülönítik a szerepen belüli (in character) és a szerepen kívüli (out of character) kommunikációt. A nagyvárosok egyik ismertetőjelévé vált sok játékos által leírt több oldalakra is duzzadó chatfal, ahol leggyakrabban kihívást keresnek, portékájukat reklámozó és felajánló nyílt aukciózás megy. Sajnos gyakran az illegális játékklienseket működtetők megbízottjai is ezt használják, hogy megpróbáljanak átcsábítani játékosokat az olcsó/ingyenes, de rendkívül instabil szervereikre. Van lehetőség nyelvek használatára, a legtöbb faj beszél egy közös és egy saját nyelvet. Az adott faj nyelve más fajhoz tartozó játékosok számára halandzsaként jelenik meg. A nyelv az egyik fő gátja a Szövetség és Horda közti kommunikációnak: a két oldal nem beszéli egymás közös nyelvét.
Vannak olyan küldetések, amelyeket egy játékos nem tud egyedül teljesíteni, ilyenkor van lehetőség csoportok (party) alkotására. Egy csoport maximum öt főből állhat, a tapasztalati pontok arányosan oszlanak el a játékosok között. Ötnél több (maximum 40) fős csoportokba is össze lehet állni, ezek az ún. raid groupok. Azonban ekkora csoportokban nem jár tapasztalati pont, csak a speciális raid küldetésekért. Az instance-ek küldetései rendszerint öt fős csoportokra vannak méretezve, míg a raid instance-eket 10 vagy 25 fővel ajánlott csinálni.
A játékosok alkothatnak szövetségeket, rendeket, klánokat, amelyeket együttesen a guild (céh) szóval illetnek. A guildek célja többféle: közös instance-ezés, közös csatázás, ellenséges városok ostroma, szerepjátékos közösségek létrehozása, vagy kereskedelem, de akár egyszerűen a jó hangulat megteremtése is lehet. A guildeknek saját címerük van, ami megjelenik a karakterek ruházatán, a köntösükön (tabard).
|