Kezdetben a World of Warcraft nem rendelkezett kidolgozott "Játékos a játékos elleni" (PvP, Player-versus-Player) lehetőségekkel, csak a szándékos/a városi őrség megtámadása utáni PvP állapot alatt volt mód egymást megölni, az egyetlen játékosok közti megmérettetés az volt, hogy a párbajra (Duel) hívhattál veled szövetségest (avagy spéci parancskód után a másik oldalt) ez pedig nem járt sem vérontással sem jutalommal. Az első javítás (1.2 patch) párbaj előtti rövid visszaszámlálást biztosított és megjelent az első PvP helyszín: A Gurubashi Arena. Stranglethorn Vale régió közepén található aréna Free-for-All csatákat bíztosított, amikor ugyanis egy játékos az aréna ringjébe futott, automatikusan PvP módba került és bárki megtámadhatta és ő is bárkire ráronthatott. A legközelebbi komoly változást a 1.4 patch hozta el, bevezetve a Honor System lehetőségét. Ettől kezdve minden egyes leölt ellenséges játékos és harcoló NPC után honorpontokat kaptak a játékosok. Bizonyos számú gyilkosság után a nevük előtt szereplő ranghoz juthattak és ami pedig ennél is fontosabb, a játékosok az összegyűjtött honorpontjaikból vásárolhattak rare és epic tárgyakat. Az ezt követő javítás pedig megnyitotta az utat az igazi PvP felé: Megjelentek az első Battlegroundsok (Warsong Gulch és Alterac Valley). A battlegrounds (harcmezők) az instancekhoz hasonlóan lezárt szerverek és a játékosok az adott harcmező bejárata előtt tudtak feliratkozni és várni szabad helyre. A harcmezők különböző győzelmi kondíciókkal rendelkeztek, de igazából a nagy honorjutalomért éri meg igazán (Alterac Valley máig a legnagyobb létszámot igénylő harcmező és az egyik legösszetettebb is). A harcmező alatt elesett játékosok a temetőbe kerültek, ahol a sérthetetlen és élők számára érzékelhetetlen Spirit Healer végezte a feltámasztást. Érdekességképp bevezették a nemhonorálható (dishonorable) gyilkosságokat, amikor teljesen ártatlan civilek megölés honorpont-levonással járt, de ezt később megszüntették. A következő javításnál megjelentek a hadvezérek (battlemaster), akik a fővárosok bizonyos pontjainál találhatóak és jelentősen megkönnyítették a harcmezőkre való feliratkozásokat, mivel fogadás esetén egy helyről indultál és a csata végeztével ugyanoda térhettél vissza. Sok-sok javítással foltozgatták az eddig fennálló PvP lehetőségeket (Pl:. új harcmező: Arathi Basin és új világi PvP: Silithus gejzírhamu-gyűjtögetés és Eastern Plaguelands bástyáinak birtoklásáért folyó harc), de az újabb nagy ugráshoz az első kiegészítő csomag, a World of Warcraft: The Burning Crusade megjelenéséig kellett várni. Bevezették az ókori gladiátorjátékokhoz hasonló Arena módot. Bővebben a kiegészítő leírásában. Jól kivehető, hogy a World of Warcraft nagyon mélyről építette ki a játékosok közti háborúzás rendszerét és jelentősen különbözik például a dél-koreai "tucat-MMORPG"-k aljas PK játszmáitól. De mindezektől eltekintve jócskán megnövelték a játék újrajátszhatóságát és ezzel népszerűségét is. Mostanra már annyira elvált a normál és a PvP játékosok útja, hogy az egyik a másik helyzetébe szinte képtelen lenne jól teljesíteni.
|